hover hover hover hover hover hover hover hover Loki - Wizja Dźwięku - solowy projekt Piotra Roguckiego

"Kółka, kwadraty, brokat. Wojtek Domagalski jest zeszłorocznym absolwentem Wydziału Grafiki warszawskiej ASP, dyplomowy projekt realizował w pracowni prof. Lecha Majewskiego, legendy polskiego plakatu. Plakatową tradycję Domagalski uwspółcześnia i odmienia na różne sposoby. Właśnie realizuje cykl plakatów dla Warszawy, które będą popularyzować nieznane i zapomniane miejsca w stołecznym Śródmieściu.
Projekty Wojtka, w tym również malarskie, działają anegdotą, formalnym skrótem, są mocno minimalistyczne. Domagalski potwierdza, że pewnie nikomu nie przyszłoby do głowy umieszczenie ich na pudełku z płytą, gdyby nie pomysł Piotra Roguckiego, wokalisty zespołu Coma, któremu zależało na wyjątkowym wizualnym opracowaniu jego debiutanckiej płyty „Loki – wizja dźwięku”. Tak powstał projekt oparty na motywie confetti.
Na szarym tle umieszczone zostały niewielkich rozmiarów symbole: kółka, wielokąty, kwadraty, przypominające kolorowy brokat. Ani jednej litery, nawet informacja o tytule płyty pojawia się tylko na naklejce na zewnętrznej folii.(...)
– Okładka ta ma eksperymentalny charakter, co pewnie wynika z osobowości Piotra, który lubi nowe rozwiązania. Pomysł, żeby okładka nie zawierała żadnej typografii, a nazwa płyty widniała jedynie na grzbiecie, może wydawać się bardzo śmiały. Marketingowo to pewnie skok w ciemność. A jednak wytwórnia Mystic zgodziła się na tę koncepcję – tłumaczy Domagalski. Jego okładka również jest bardzo pozytywnie recenzowana w środowisku grafików, a także muzyków.(...)
Poza dwa wymiary okładki wyszły również kolorowe drobinki zaprojektowane przez Wojtka Domagalskiego dla Roguckiego: – Motyw confetti, który wykorzystałem w projekcie, przedostał się też dalej. Rogucki „Loki” podczas koncertów robi confetti show.(...)
A co z okładkowymi projektami na rodzimy rynek grafików? Domagalski odpowiada: – Jestem zadowolony z efektu, uwzględniając moment, w którym znajdujemy się ja i polskie wydawnictwa muzyczne. Początkowo chciałem do „Wizji dźwięku” dodać jeszcze confetti, które wysypywałoby się ze środka płyty. Ale później uznałem, że na projekty „na bogato” przyjdzie jeszcze czas. Zaczynamy skromnie, lecz pracujemy na dobrą jakość."

"Pudełko godne Warhola"
SUKCES, wrzesień 2011